Μέλη αυτού του Ιστότοπου ..:

Επισκέπτες - Visitors

Ώρα Ελλάδος - Time in Greece

Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010


Όχι στο κάπνισμα σε εξωτερικούς χώρους στη Νέα Υόρκη

Με απόφαση του δημάρχου

Όχι στο κάπνισμα σε εξωτερικούς χώρους στη Νέα Υόρκη


Απαγόρευση του καπνίσματος ακόμα και σε εξωτερικούς χώρους προανήγγειλε ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Μάικλ Μπλούμπεργκ.

Η έγκριση της απόφασης του από το δημοτικό συμβούλιο κρίνεται από τους πολιτικές αναλυτές ως «τυπική» διαδικασία.
Η απαγόρευση θα ισχύει για πάρκα και παραλίες.

«Η επιστήμη είναι σαφής: παρατεταμένη έκθεση στο “παθητικό” κάπνισμα, από τσιγάρο, σε εσωτερικό ή και εξωτερικό χώρο, ζημιώνει την υγεία» δήλωσε ο ανατρεπτικός δήμαρχος.

Στη Νέα Υόρκη υπάρχουν 1.700 πάρκα, αλλά και 22,5 χλμ. ακτών για μπάνιο.

Ο Βελλεροφόντης κυνηγάει πυρηνικούς τρομοκράτες



Το εμπορικό πλοίο που ήταν ύποπτο για τη μεταφορά ραδιενεργών υλικών για όπλα μαζικής καταστροφής, σε «πυρηνικούς τρομοκράτες», έχει εντοπιστεί από την ομάδα θαλάσσιας ασφάλειας του ΝΑΤΟ κάπου στον Ινδικό Ωκεανό .
Στον Βελλεροφόντη, ένα εξαιρετικά μίνι τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο με όλα τα αναγκαία κομφόρ, ανατίθεται η τελευταία απόπειρα ανίχνευσης από αέρος.
Ελληνικό δεν είναι μόνο το δανεισμένο από τη μυθολογία όνομα του αναβάτη του φτερωτού αλόγου Πήγασος, αλλά ολόκληρη η πατέντα. Οπως και Ελληνας είναι ο χειριστής του! Το παραπάνω σενάριο δεν απέχει σχεδόν καθόλου από την πραγματικότητα: μόλις λίγες εβδομάδες πριν, ο Βελλεροφόντης πέρασε με επιτυχία το πείραμα-τεστ εντοπισμού επικίνδυνων- και καλά κρυμμένων- ραδιενεργών υλικών επί πλοίων στον κόλπο της Σούδας. Κριτές του αξιωματούχοι του ΝΑΤΟ από τις ΗΠΑ και του Συμμαχικού Κέντρου Ναυτικής Αποτροπής από τη Σούδα, καθώς και καθηγητές του Πανεπιστημίου του Μοντερέι της Καλιφόρνιας και της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων. Τα στοιχεία από τη μικροκάμερα και τον αισθητήρα ραδιενέργειας, καθώς και το ακριβές στίγμα του ύποπτου πλοίου έφθαναν σε πραγματικό χρόνο όχι μόνο στην παρακείμενη ομάδα ελέγχου, αλλά μέσω δορυφόρου και σε ειδικό εργαστήριο στις ΗΠΑ. Αυτό κρίθηκε αναγκαίο για την αξιολόγηση της επικινδυνότητας του ύποπτου φορτίου, αφού ακόμα και η ακτινοβολία μερικών τόνων... μπανάνας μπορεί να σε ξεγελάσει. Πριν γίνει ένα ρεσάλτο κομάντος, που μπορεί να οδηγήσει σε αιματοκύλισμα, πρέπει να υπάρχει η ακριβής ταυτότητα της ακτινοβολίας.

Πριν από μερικές ημέρες στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού έφθασε και με πιο επίσημο τρόπο η αναγνώριση ότι τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το πείραμα δίνουν προοπτική επιχειρησιακής αξιοποίησης της ελληνικής «πατέντας» από το ΝΑΤΟ και άλλους διεθνείς οργανισμούς, στο πλαίσιο ελέγχων και με άλλα μέσα.

Ξεκίνημα το 2006
Η δημιουργία του Βελλεροφόντη ωστόσο πάει μερικά χρόνια πίσω: ήταν το 2006 όταν συνεργάστηκε δημιουργικά το πάθος ενός χομπίστα τηλεκατευθυνόμενων, υπαξιωματικού των βατραχανθρώπων, με τον επικεφαλής του Εργαστηρίου Τηλεπικοινωνιών της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων κ. Κούκο και μερικούς σπουδαστές της σχολής. Χρησιμοποίησαν ένα τηλεκατευθυνόμενο και βενζινοκίνητο ελικοπτεράκι μόλις 4 κιλών και με άνοιγμα φτερών 1,85 μέτρων. Στο εργαστήρι πρόσθεσαν μικροκάμερες και άρχισαν τα πειράματα για αξιοποίησή του ως μίνι κατασκοπευτικού. Το πρόγραμμα δεν προχώρησε τότε και ξαφνικά, πέρσι το φθινόπωρο, η μερική αποτυχία ενός διεθνούς πειράματος του καθηγητή του Πανεπιστημίου του Μοντερέι κ. Αlex Βordefsky, όσον αφορά το σκέλος της τηλεκατεύθυνσης, έδωσε την ευκαιρία να... βγει από το ντουλάπι ο Βελλεροφόντης. Οταν το έμαθαν στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και στο ΓΕΝ, ανέσυραν τον Βελλεροφόντη και πρότειναν συνεργασία μέσω του ΝΑΤΟϊκού Κέντρου Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής της Σούδας. Στον «διεθνή», πλέον, Βελλεροφόντη προστέθηκαν από το Εργαστήριο ανιχνευτής ακτινοβολίας και GΡS.
Πέτυχε το πείραμα
Κατά τη 45λεπτη πτήση και με ταχύτητα 98 χιλιόμετρα ανά ώρα, το ελικοπτεράκι- με χειριστή τον ανθυποπλοίαρχο κ. Καραναγνώστη- εντόπισε τις διατεθείσες από το Πολυτεχνείο Κρήτης πηγές ραδιενέργειας που είχαν αποκρυβεί σε ένα φουσκωτό και στο εκπαιδευτικό πλοίο «Αρης». Η εικόνα του video, η θέση GΡS και τα δεδομένα του ανιχνευτή ακτινοβολίας στέλνονταν real-time ταυτόχρονα στο ΝΑΤΟϊκό Κέντρο της Σούδας και σε εργαστήριο στο Μοντερέι στις ΗΠΑ. Σχεδόν realtime ήρθε στο ΓΕΝ και η επιβεβαίωση της επιτυχίας του πειράματος, ανοίγοντας προοπτικές... διεθνούς καριέρας για τον Βελλεροφόντη.

Βραζιλιάνικη εταιρεία σχεδιάζει αεροπλάνα που θα πετούν με ηλεκτρονικό συγκυβερνήτη



ΣΑΟ ΠΑΟΛΟ 10/9/2010 «Είναι ακριβοί και περιττοί»... Η βραζιλιάνικη εταιρεία Εmbraer είναι η πρώτη που ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού συστήματος που θα αντικαταστήσει και θα καταργήσει τους συγκυβερνήτες στα αεροπλάνα, τα οποία στο μέλλον θα μπορούν να πετούν μόνο με έναν πιλότο και ένα κομπιούτερ. Είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο;

Δύσκολα βρίσκει κανείς ένα και μοναδικό ηλεκτρονικό σύστημα στα αεροσκάφη. Για παράδειγμα, υπάρχουν τρία όργανα για τη μέτρηση της ταχύτητας και ως πέντε ηλεκτρονικά βοηθήματα πτήσης. Ετσι, αν η μία συσκευή βγει για κάποιον λόγο «εκτός μάχης», αναλαμβάνει η άλλη. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τους πιλότους, λένε οι περισσότεροι ειδικοί.

Αν συμβεί κάτι στον κυβερνήτη, πάντα επαγρυπνεί ένας έμπειρος συγκυβερνήτης. Αν όμως τα σχέδια της βραζιλιάνικης εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών υλοποιηθούν, κάτι που τεχνικά τουλάχιστον εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει σε 10-15 χρόνια, τότε τα αεροσκάφη δεν θα χρειάζονται συγκυβερνήτη, καθώς θα μπορούν να πετούν με έναν ή και κανέναν πιλότο.

«Πιστεύουμε ότι είναι τεχνικά εφικτό» δήλωσε ο Λούις Σέρτζιο Τσιέσι, στέλεχος της Εmbraer, που είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στο είδος της. Αναγνώρισε ότι, πέρα από τις τεχνικές δυσκολίες, θα χρειαστεί χρόνος προκειμένου να πειστούν το επιβατικό κοινό, οι Αρχές και τα συνδικαλιστικά σωματεία ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό και ασφαλές.

Ως τώρα οι αεροπορικές εταιρείες εξέταζαν πολύ διακριτικά το ενδεχόμενο κατασκευής αεροπλάνων με έναν μόνο πιλότο στο κόκπιτ. Ακόμη και η Αirbus, η ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών, διστάζει να πάρει θέση στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Αλλά καθώς η περικοπή των εξόδων είναι επιτακτική, η ιδέα μείωσης των υψηλά αμειβόμενων υπαλλήλων είναι ιδιαίτερα θελκτική για τις αεροπορικές εταιρείες. Επιπλέον η γοργή ανάπτυξη της βιομηχανίας απειλεί να δημιουργήσει έλλειψη σε πιλότους. Σύμφωνα με στοιχεία της αμερικανικής Βoeing, μέσα στα επόμενα 20 χρόνια θα χρειαστούν 448.000

νέοι πιλότοι.

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της Εmbraer, η Τhales Group, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής οργάνων αεροσκαφών, δήλωσε ότι εξετάζει και εκείνη την ιδέα των κόκπιτ με έναν πιλότο.

Ειδικοί πάντως επισημαίνουν ότι τουλάχιστον στο προσεχές μέλλον η τεχνολογία δεν θα είναι σε θέση να εξασφαλίσει τον απαραίτητο βαθμό αξιοπιστίας.

«Το αεροσκάφος θα πρέπει να μπορεί να προσγειωθεί μόνο του αν συμβεί κάτι στον μοναδικό πιλότο στο κόκπιτ» λέει ο Ντίτερ Ρέτσινγκερ, διευθυντής της αυστριακής ένωσης Flight Τest Αssociation. «Είτε το αεροσκάφος θα πρέπει να βρει τον δρόμο για το επόμενο αεροδρόμιο μόνο τουείτε τα όργανα θα πρέπει να ελέγχονται εξ ολοκλήρου από το έδαφος με τηλεχειριστήριο, όπως συμβαίνει με τα τηλεκατευθυνόμενα αεροπλανάκια» προσέθεσε.

Δεδομένων των υψηλών απαιτήσεων του εγχειρήματος σε τεχνολογία, η Εmbraer και η Τhales εστιάζουν σε ένα καινοτόμο σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, που περιλαμβάνει δορυφορικές συνδέσεις υψηλής τεχνολογίας μεταξύ των αεροσκαφών και των ελεγκτών στο έδαφος.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου